EA stopt met studio Visceral Games, de studio die bekend werd met de hit Dead Space, Battlefield Hardline en mijn persoonlijke favoriet Dante’s Inferno. Het Star Wars spel wat Visceral aan het creëren was zal worden ondergebracht bij een andere studio en zal volgens EA iets compleet anders worden.


Patrick Söderlund van EA liet in een blog het volgende weten:
“Our Visceral studio has been developing an action-adventure title set in the Star Wars universe. In its current form, it was shaping up to be a story-based, linear adventure game. Throughout the development process, we have been testing the game concept with players, listening to the feedback about what and how they want to play, and closely tracking fundamental shifts in the marketplace. It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design.”

Hij liet ook weten dat de werkzaamheden van Visceral naar beneden worden geschaald en uiteindelijk zal worden gesloten, tevens wordt het personeel zoveel mogelijk ondergebracht binnen EA.

De Star Wars game waar Visceral tot op heden mee bezig was had naar alle waarschijnlijkheid de code-naam Ragtag. Worldwide Studios zou volgens een e-mail naar medewerkers de ontwikkeling overnemen.

Simon out.